2022. június 12., vasárnap

A budapesti Egyiptológiai Tanszék prágai konferencián

Június 16-17-én a prágai Károly Egyetem Egyiptológiai Intézetének szervezésében első alkalommal kerül megrendezésre egy olyan workshop, ahol haladó doktori hallgatók mutathatják be kutatásaikat. A résztvevő egyetemek a CENTRAL nevű közép-európai egyetemek között létrejött, oktatási és kutatási együttműködésen alapuló konzorcium keretében valósul meg, amelynek az ELTE mellett tagjai többek közt a Berlini Humboldt Egyetem, a prágai Károly Egyetem és a Bécsi Egyetem.
 
Az ELTE Egyiptológiai Tanszékét Fullér Andrea (ELTE) és Camilla Persi (Humboldt Egyetem, Berlin / ELTE) doktorandák képviselik: Fullér Andrea a Líbiai kori női bronzplasztika kultikus funkcióit mutatja be, Camilla Persi előadása pedig a ba-lelket megjelenítő madár ikonográfiájával foglalkozik az újbirodalmi sírművészet alapján. Mindkettejük témavezetője, Bács Tamás, az Egyiptológiai Tanszék vezetője az ELTE Thébai Régészeti Missziójának TT 65. sz. sírban és környékén zajló aktuális kutatásokról számol be.

Jasper Kata

Az ELTE-s előadások:

Andrea Fullér - God’s Wife of Amun in Gold: Cultic Function of Female Bronze Statues in the Libyan Period 

Camilla Persi - The Rise of the Human‐headed Bird: Iconographical study of the ba through New Kingdom Funerary Art 

Tamás Bács - Current fieldwork of the TT 65 Project of the Hungarian Archaeological Mission in Thebes

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése